ponedjeljak, 19. prosinca 2011.

Paprenjaci

" Prišivak paprenjarka pako nadjenuše joj zato: u svemu gradu ne bijaše ni velikaške ni građanske žene koja bi umijela mijesiti paprenjake kao što Magda. Stoga je bilo i svetkom i petkom dosta jagme za njezinim paprenjacima, i sam varoški sudac Ivan Blažeković znao je kadšto ostaviti lijep dinar u njezinoj kesi! "
A. Šenoa, Zlatarovo zlato, Mladost, Zagreb, 1973., str. 6.



Za izradu paprenjaka postoje tradicionalni drveni kalupi sa raznim narodnim motivima. Međutim, ja sam odlučila malo skrenuti od tradicionalnih normi i dodati svoj jedan mali štih. Napravila sam ih u obliku CD-a, a u samo tijesto umjesto običnog papra, dodala sam limun papar i ribanu koricu limuna što je dalo jednu novu notu.

 
Sastojci

225 g oštrog brašna
1 žlica meda
1 cijelo jaje
1 žumanjak
90 g masti
75 g šećera
75 g mljevenih oraha
malo mljevenog muškatnog oraščića
1 mala žličica limun papra
1 mala žličica ribane korice limuna
1 mala žličica cimeta
1 mala žličica mljevenog klinčića

U brašno razdrobite mast, dodajte šećer, mljevene orahe, jaje, žumanjak, med, limun papar, koricu limuna, cimet, klinčić i muškatni oraščić. Od svih sastojaka umijesite prhko tijesto.
Umotajte ga u prozirnu foliju i stavite na hladno 1-2 sata.
Ohlađeno tijesto razvaljajte na dasci i režite drvenim kalupima za paprenjake ili ih oblikujte kao ja.
Na lim za pečenje stavite kuharski papir i posložite paprenjake. Pecite jedno 10 minuta na 180 stupnjeva dok rubovi malo ne potamne.

Pustite da se ohlade i poslužite uz neki fini čaj.

Paprenjaci su tradicionalni hrvatski suvenir, i idealni su kao poklon.














3 komentara:

Vera kaže...

Jednostavno uvijek ponovno ostanem bez daha od tvojih kreacija, svaka čast.

nabezik kaže...

Pokušavam već u više navrata svračajući na ovaj postić, ostaviti komentar...nadam se, da će ovaj proći...oduševljena sam idejom...hvala

moonea kaže...

Jao što divno izgledaju! ostavljaju bez daha, eto tako su lijepi :)