ponedjeljak, 28. svibnja 2012.

Sirup od bazge

Bazga raste kao grm ili drvo na rubovima šuma ili u jako svijetlim šumama. Ljekovitost bazge je vrlo mnogostrana pa se ubraja među najstarije ljekovito bilje.
Mladi listovi bazge koriste se u obliku čaja. Čaj se zbog ljekovite tvari koja djeluje na količinu šećera u krvi, koristiti kao pomoć u liječenju šećerne bolesti.
Cvjetovi bazge koriste se isto kao čaj. Jako je dobar kod prehlade, bronhitisa, kašlja, te početne upale pluća. Od samih cvjetova radi se još sirup, a dobri su i pohani.
Kora stabla i grana, i to naročito ostrugani srednji zeleni dio kore, kao i korijen bazge, sadrže smolu koja ima jako djelovanje na otvaranje stolice i izlučivanje mokraće, ako se primjeni ispravna količina.
Ispravno doziranje: 1 slaba čajna žlica za 1 šalicu, pije se u gutljajima i to ne više od 2 male šalice dnevno u razmacima.



Zrele bobe koje su bogate vitaminima idealne su za izradu marmelade. Izvrstan je i sok od boba, kao i vino.



Sastojci za sirup od bazge

40 cvjetova
2 kg šećera
2 limuna narezana na ploške
3 l vode

Gornje sastojke sve izmiješati, i ostaviti da odstoji 24 sata. Nakon toga procijediti, te dodati
2 kg šećera
sok od 2 limuna
100 g limunske kiseline

Ponovno sve dobro izmiješati, i ostaviti da odstoji 24 sata.
E, sad možete puniti boce i probati sok.






Broj komentara: 9:

What's for dessert? kaže...

Meni se taman cvjetovi moče i jedva čekam da ga dovršim

Miki kaže...

Ove godine nisam pravila sok, ali sam pravila liker... :) Bas je fin. A planiram od bobica praviti marmeladu...

ninakuhinja kaže...

ja ću danas u berbu, nadam se da neće opet popodne kiša
imam razne ideje što ću sve napraviti osim sirupa

Tamara kaže...

okrećem se oko ebe u potrazi za bazgom al ije ne nalazim!!baš sam tužna!! i ja bi pila ovaj fini a koliko čitma i zdravi sok!

ktina kaže...

Tamara, žao mi je što ne nalaziš bazgu. Ja sam danas opet nabrala cvjetove, i sad ću ih sušiti za čaj. Isto kao Miki spremam se od bobica radit marmeladu. :)

Hrvoje kaže...

Moja baka pravi sirup od bazge i mogu napisati da je jako fin :)

ktina kaže...

Hrvoje vjerujem da je fin. Mogao bi i ti staviti recept svoje bake. Ti stari recepti su najbolji. :))))

tanja kaže...

Jako fin sirup! Podsjeća me na sok koji je moja mama pravila dok sam bila dijete. Meni jedan od najdražih sokova, a nikako da ga sama napravim jer ne nailazim nigdje na cvjetove ovdje kod nas...:(

GagaGrne kaže...

Obožavam sirup od zove!